Festdag på Nordvoll:

Offisiell åpning av uteområdet 29.august 2017

Nordvoll skole og autismesenter inviterte til offisiell åpning og feiring av skolens nye utearealer.

Spesielt inviterte gjester var blant annet Oslos ordfører Marianne Borgen, som ble tatt imot av Khayyam Malik, elev på VG3 og rektor John Johansen. De ledsaget henne ut i hagen der inviterte gjester, elever og ansatte ventet.

Rektor John Johansen holdt en velkomsttale og både ordfører Marianne Borgen og  direktør i utdanningsetaten Astrid Søgnen, fulgte på med taler for anledningen.

Arosh Sutha, elev på 10.klassetrinn, bar fram pute med snorklippesaks og bisto Oslos ordfører i den endelige, offisielle åpningen ved avklipping av båndet.

Ali, alias Doggy, elev på VG5, delte ut sjokolade til elever og søtsugne voksne, mens ordføreren og inviterte gjester ble tatt med på en runde i uteområdet. Der fikk de et lite innblikk i bakgrunn og begrunnelse for valg av ulike lekeapparater tilpasset elevgruppa på Nordvoll skole og AKS.

Dagen ble avsluttet med festlunsj og kaker på personalrommet for de inviterte gjestene og arrangementskomitéen (skolens ledelse, Khayyam og Arosh), mens øvrige elever og ansatte fortsatte festlighetene på skolens ulike baser.

Tross stridige værguder var dette en vellykket og minneverdig dag!

Om utearealet og offisiell åpning