Strategisk plan

Nordvoll skole banner

Nordvoll skoles visjon er "for et selvstendig og meningsfullt liv". Visjonen ligger til grunn for alt vi arbeider med gjennom skole- og AKS dagen. Alle våre elever har individuelle opplæringsplaner. Disse planene er avgjørende for at vi skal lykkes med å ruste elevene våre til å skape seg en meningsfull framtid og klare seg mest mulig selv.

I 2024 vil vi prioritere arbeidet med å utvikle kvaliteten i opplæringen til den enkelte elev. Vi vil tone ned både ressursene og oppmerksomheten vi har gitt til drift og organisering til fordel for pedagogisk utvikling og pedagogisk ledelse. Det er særlig to tiltak som skal bidra til å realisere denne strategien:

Utarbeide og iverksette et kvalitetssystem for oppfølging av elevenes IOPer. Lærerne skal ha kompetanse og tid til planarbeidet, og de skal få motta veiledning og faglig støtte i arbeidet. I oppfølgingen av IOPene vil det legges vekt på sammenheng med nasjonal læreplan, vekt på mestrings eller arbeidslivrelaterte oppgaver og bruk av fellesundervisning.

Gjennomføre skolens kompetanseplan. Nordvoll skole har lagt ned en stor innsats i skolens kompetanseplan for ansatte. Nå settes det ytterligere fokus på å gjennomføre planen. Arbeidet på Nordvoll skole krever både grunnleggende kompetanse på vår elevgruppe og særskilte kunnskaper og ferdigheter knyttet til den enkelte elevs behov og ståsted. Gjennom skolens kompetanseplan skal det faglig påfyllet for ansatte være mer målrettet og behovstyrt.